Intervju nummer två klar!

Nu har jag precis kommit hem från stan där jag har har haft ett samtal med butikschef nummer två. Jag ska göra fem intervjuer för min c-uppsats och nu är alltså två avklarade. Jag ska alldeles strax sätta mig och skriva rent anteckningarna. Nackdelen med att skriva ensam är att jag är ensam om att komma ihåg vad som sägs. Den första personen jag intervjuade ville inte bli inspelad på band så därför struntar jag i det med resten också.

Efter intervun så gick jag och handlade, storhandlade av nån konstig anledning. Jag hade Dans så bil så jag behövde ju inte gå nånstans med tunga kassar. När jag kom till bilen med mina kassar i vagnen så bad jag en snäll man om hjälp med att lyfta in dem i bilen. Jag trodde att jag hade tänkt på allt eftersom jag använde självscanning och allt. Jag behövde alltså inte böja mig och lyfta upp varorna på bandet en gång till men när jag kom hem så upptäckte jag att min kära sambo inte var hemma och jag har tre trappor upp till mig. Jag får inte ens lyfta ur kassarna ur bilen. Jag hade problem.. Som tur är så var Dans kära kompis hemma som bor nära mig och han kom till min räddning :-) Tack kära M.
Därefter var jag tvungen att hänga upp massa tvätt så nu är jag hel slut. Ryggen värker och det känns som jag aldrig vill ställa mig upp igen. Det var kanske inte så smart att åka och handla själv så tätt efter min lilla operation. Nu blir det vila i soffan ett tag.

Jag måste ju bara berätta att jag köpte årets första färskpotatis idag så lite senare blir det sill och potatis. Mums!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack! Nu är den gjord så det är bara att hoppas på det bästa och ladda för onsdagens tenta.. phhu.

Vad underbart gott med färskpotatis, har nästan glömt den smaken!

Önskar dig en bra kväll, kram

2008-04-26 @ 13:47:08
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: evelina

oj vad har du gjort för operation?? =( hoppas det inte gör alltför ont nu efter allt lyftande då!

mumsigt med färskpotatis, det är ju snart midsommar haha =)
kram

2008-04-26 @ 15:18:03
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: teddy

Och vilka snälla människor det finns som är villiga att hjälpa. Nu ska ju du ta det lilla lugna och inte slita ut dig hemma. Det är svårt att hålla sig borta från hushållssysslor - men försöka går ju :)
Min första dag som fru känns som vanligt. Jag kommer nog att känna av det riktigt ordentligt efter den 6 juli - när man fått bära brudklänning och hela kittet :)

Nu önskar jag dig en fin lördag och vila ut dig nu.

kramis

2008-04-26 @ 21:34:09
URL: http://caitlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0