Final i MELODIFESTIVALEN!

Nu sitter jag och laddar inför morgondagens final i melodifestivalen.

Tänkte göra en liten utvärdering av låtarna, helt efter eget tycke. I rätt turordning såklart :-)

1. Charlotte Perrelli - Hero

Hon har en riktigt bra låt, refrängen blir bara bättre för varje gång man hör den. Jag gillar den skarpt! Jag kan inte sitta stil och absolut inte vara tyst. Hon kan bli farligt. Jag hoppas bara att hon byter kläder tills imon och inte är så jäkla stel som sist.


2. Sibel - That´s is were I´ll go


Jag förstår faktiskt inte vad hon gör i tävlingen. Visst låten är väl lite fin men jag tycker att den är tråkig och platsar inte bland de andra. Hon har ingen chans emot Sanna heller i balladligan. Nop tror inte ett dugg på henne och gillar framför allt varken hennes sång eller låten.

3. Rongedal - Just a minute

Denna låten är grym och jag blir riktigt glad av den. Dessutom är de ascoola. Tonsäkra som få också. Jag tror inte på en vinstchans men jag gillar dem, de ger en go magkänsla. Go Rongedal!

4. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?

Detta är en typisk Linda Bengtzing låt och visst svänger den men den lär knappast vinna. Jag kommer definitivt dansa till den ute på krogen men jag tycker inte att den bör vara med i toppstriden.

5. Christer Sjögren - I love Europe

När han först gick vidare från delfinalen till finalen så trodde jag att jag skulle få spader men nu när jag har lugnat mig lite så tycker jag att det är lite coolt. Låten är urtöntig men jag kan inte låta bli att sjunga med i denna dumma refräng. Han lär ju knappast vinna, ja de skulle väl vara ifall hela Sverige skulle få ett slaganfall samtidigt och råka slå in hans nummer. Nä ingen vinst men han är lite cool! :-)

6. Amy Diamond - Thank you

Här svänger det och Amy kan ha en chans att gå långt. Låten är bra och hon är folkkär. Den är dock inte min favort men absolut en av de bättre. Vill inte se henne vinna men jag hoppas att det går bra för henne. Hon är ju jäkligt duktig för att vara så ung.

7. Sanna Nielsen - Empty room

Sanna är helt klart den bästa sångerskan i tävlingen och låten är riktigt, riktigt bra. En av mina favoriter trots att jag gärna vill se en lite fartigare låt som vinnare. Jag tror att hon skulle fått det svårt i Eurovision. Men jag "diggar" henne starkt!

8. Nordman - I lågornas sken

Helt rätt att de slog ut Carola och Andreas men nu kommer de att få det svårt. Låten är faktist riktigt bra, framför allt refrängen är kanon. Jag sjunger med varenda gång och det är ett bra betyg :-) Men kan ni tänka er låten översatt till engelska, nja tror inte det. Roligt att de är med men jag tror att det blir en lägre placering för Nordman.

9. Frida - Upp och hoppa

Den här låten svänger ordentligt och jag måste erkänna att jag gillar den. Men den hör inte hemma i en schlagerfinal, däremot en riktigt sommarplåga och en riktig plåga för min kärlek. Han gillar den inte alls och jag retas och spelar den extra mycket när han är hos mig. Sånt är livet :-) Ingen toppstrid för Frida!

10. BWO - Lay your love on me

Det här kan vara vinnarlåten. När jag först hörde den tyckte jag att den var okej men inte mer men ju mer jag har lyssnat på den desto mer gillar jag den. Nu är den en av dem som jag spelar hela tiden. Refrängen är lätt att sjunga med i och jag tror att de kan ha störst chans ute i den stora världen sen. Sen att Martin (sångaren) är så jäkla charmig så man nästan dör, ja det gör ju inget. Han ni inte kollat in hans ögon så gör det! Ett tips bara, sitt ner, risk för att bli knäsvag :-)

Okej sammanfattning:
Jag tror att striden kommer vara mellan Charlotte, Sanna och BWO, de är också mina största favoriter. Hoppas nog mest på BWO just nu i alla fall. Många tidningar skriver och tror att Sanna och charlotte kommer att rösta ut varandra och det kan nog stämma. Det kan vara samma personer som gillar båda låtarna och väljer att rösta på en. Det kanske ger BWO större chans. Jaja man kan spekulera i det oändliga. Det ska bli kul imon i alla fall.

Finalen ses ihop med Emmelie, Magnus och min kärlek tillsammans med lite go mat.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Mr.M

ja... det är iaf God mat!

hahahah =)

kommer bli skitkul!!

/M

2008-03-14 @ 21:10:56
Postat av: Jonas

Tror också det står mellan de tre men tror att Perrelli tar hem segern till slut. Men BWO har nog störst chans i Europa...

Kram,
Jonas

2008-03-14 @ 23:17:24
URL: http://www.nogg.se/edvardsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0