Håller Lucia på att dö ut?

Jag fick ett desperat samtal idag från killen som håller i Frölunda Lucia. Han var helt förstörd för att de troligtvis måste ställa in Fröunda Lucia i år. Det är inte tillräckligt många som har sökt. Han undrade om jag hade kvar några kontakter hos Göteborgs lucia för att kanske kunna få några kandidater därifrån. Han sa att även Göteborgs Lucia har ont om sökande i år, endast 65 personer. 65 personer det är ingenting. När jag sökte var det 250 sökande. Vad har hänt? Varför vill inte folk vara med i luciatrupper längre. I Sthlm har de tydligen fått muta kandidater för att ställa upp. I Varberg var det också mindre sökande än vanligt i år men vi har ändå lyckats få ihop en duktig trupp. Jag kan inte förstå varför folk inte vill vara med. Det är otroligt roligt! Jag skulle inte vilja byta ut min tid i Göteborgs Lucia mot nånting. Jag lärde mig otroligt mycket och så var det väldigt roligt. Väldigt tuft naturligtvis med 250 uppträdanden på en månad men kul!


Jag på kröningskonserten.

Idag är jag hemma och ledig. Fortfarande väldigt trött trots att jag sovit ganska länge. Sitter och slappar med datorn i soffan. Idag är det bara slapp som är planerat, träning vid fem och kanske lite matlagning. Och såklart Greys Anatomy ikväll. Fast efter att ha sett förhandsvisningen av kvällen avsnitt så vet jag att jag kommerbli upprörd. Kan inte bara Mc Dreamy och Meredith få varandra någon gång och få vara lyckliga utan andra inblandade. Suck..

Kram!

Kommentarer
Postat av: Evelina

vad trist att lucia tappar folkets intresse! det är ju så mysigt!



greys är så bra, har dock redan sett det som går på tv ikväll hihi...



kram

2008-10-22 @ 13:16:07
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0