Allergi, lägenhet och lite allmänt blanderi.

Nu sitter jag hemma alldeles ensam och känner mig lite smådeppig. Jag har precis visat upp vår lägenhet för eventuellt de nya "ägarna". Den är ju så otroligt fin särskilt nu när den är alldeles nystädad också. Men jag vet att det kommer bli jättefint med vår nya alldeles egna lägenhet också. Men idag ska jag tillåta mig att sörja denna lite. Jag hade ändå sett framför mig att jag skulle få mitt första barn här och lite sånt, kanske töntigt men i så fall är jag lite töntig idag.
Jag tänkte lägga upp lite bilder här på den men blogg.se bråkas med mig idag. Får försöka imon istället.

I tisdags när jag satt på jobbet fick jag en allergireaktion efter att ha ätit en liten tårtbit. Det slutade med att jag fick åka hem, ta en allergitablett för att sedan fortsätta resan mot akuten. Där blev det till att dricka kortison och stoppa fram båda armarna. En spruta i varje arm, och jag som är så spruträdd. Men det gick ganska bra och jag var stolt efteråt. Väldigt obehagligt när det blir så dock att det sätter sig i halsen och lungorna. Inget jag rekommenderar er att testa om ni kan undvika det. I för sig kan ni nog inte alla framkalla det så jag är väl lite knasigt speciell. Nä man kan skämta om det men det är ruskigt obehagligt och jag var väldigt tacksam att jag kom till akuten snabbt och att det inte blev värre än det blev.

Idag var det en en helt otrolig stund på träningen. Det var så jäkla skönt och jag tog ut mig så jag knappt ville stå upp efteråt. Jag var taggad till tusen och det kändes kanon. Härligt att få träna bort de tråkiga känslorna som satt i kroppen. Nu känner jag mig lite halvt mörbultad men trött och go i kroppen.

Det här inlägget blev nog lite hipp som happ men en uppdatering är det ju i alla fall. Nu blir det ett avsnitt av desperate innan sängen.

Jo just det skrev en tenta igår också som jag hade efter mig och den kan jag nog ganska garanterat stryka nu. Kändes kanonbra. Jaja en liten parantes bara.
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Tojjan

Jag får träningsvärk bara av att läsa din bloggtext =)

Bra att du har energi och att du rensar ut negativ skit. Borde jag med göra.



(Nu ringde jag dig...du beställde mat!)



När ni väl får er första baby kommer du att vara så glad över att bo i markplan. Lovar! Att slippa släpa vagn, insats, unge, skötväska, matkassar - på en och samma gång - upp och ner är lyx!



Kramar

V



Ha en bra helg,

2009-02-13 @ 11:37:19
URL: http://www.tojjan.blogspot.com
Postat av: Sophie

Nej men fy vad hemskt,tur att allt gick bra iaf! Kul att få planera ett kök precis som man vill ha det, blir lite avis ju! Ha de gott

2009-02-21 @ 17:13:15
URL: http://mimmiesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0