Den utlovade uppdateringen!

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig med den här uppdateringen men men.

I söndags var vi i alla fall på Oasis i Göteborg. Jag och Dan och några kompisar till honom. Jag skulle inte följt med från början eftersom jag inte direkt är något fan men fick en biljett billigt av en som inte längre kunde gå. Det var sådär får jag nog säga. Mysigt att gå på konsert med Dan och kul att se nya saker men ändå inte så himla bra. Leadsingern sjunger faktiskt ganska så rejält falskt och det är inte alls min musiksmak. Men alltid kul att göra en avstickare från vardagen.
 
Popcorn måste man ha. Jag var väldigt irriterad i ögonen här efter mina linser så jag ser lite trött ut.

 

Och nu till det roliga som hänt. Jag och Dan har köpt oss en lägenhet. En jättemysig som är vår alldeles egna :-) Vi var på en visningen nu i måndags och skrev kontrakt i onsdags så det har gått riktigt fort. Denna veckan har varit full av ärenden på banken, i olika affärer (vi ska renovera precis hela lägenheten) och många timmar framför internet där vi försökt bringa lite mer kunskap om olika material m.m.
 
Visst ser det mysigt ut. Vi längtar tills vi ska få den och kan börja renovera. De förra ägarna har inte gjort nånting med den på 27 år så vi ska byta ut hela köket, hela badrummet, lägga nytt golv och tapetsera överallt. Det blir mycket jobb men det blir ju troligtvis alldeles jättefint när det är klart :-)

När vi hade skrivit på kontraktet där på onsdagen så gick vi och firade på en italiensk restaurang. Det blev en impulshandling när vi var så glada. Vi var inte så uppklädda och snygga men det gick fint ändå :-)
 

Idag har jag även varit på min audition för att bli ledare på Friskis & Svettis och det gick jättebra. Den ansvarige skulle ringa imorgon och meddela hur det gick. Jag hoppas hoppas..

Nä nu får det räcka för idag, lite uppdatering i alla fall.
Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad kul! Grattis. Vi kollade också på den men det var för mkt att göra tyckte vi =/ Ville inte riskera förhållandet i en klassisk renoveringsfälla lol När tror ni att ni flyttar in då? Kram

2009-02-02 @ 08:58:33
URL: http://emmaskrutt.blogg.se/
Postat av: Tojjan

Jättekul med en lång uppdatering! Och extra plus för alla bilder. Sånt är kul. Grattis åff cåås till nya hemmet. Nu blir vi ju nästan grannar!



Hoppas du får en bra vecka.

Kram V

2009-02-02 @ 13:21:27
URL: http://www.tojjan.blogspot.com
Postat av: Sophia

Va kul:) Kul att du blev friskis och svettis ledare me!Kram

2009-02-05 @ 09:46:48
URL: http://sophias.blogg.se/
Postat av: Sophie

Här har det hänt grejer sen jag va här sist =) GRATTIS!till lägenheten! Shit va roligt o få göra det precis som man vill ha det =) Grattis igen, ha det underbart! Kram sophie

2009-02-05 @ 13:29:18
URL: http://mimmiesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0